Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.12.2013 15:57 - Има ли българофили в България?
Автор: armorica Категория: Други   
Прочетен: 2040 Коментари: 0 Гласове:
1



Руснаци искали да превърнат софийския ЦУМ в музей на православието. Хубаво, ще рекат някои. Нали сме експортирали накъм Русия навремето и писменост, и религия, даже църковен глава - Киприан. Що пък да не станем пак средище на славянска и православна култура...
Не съм русофобка, напротив. Харесвам руския език (филоложка съм) и руската култура. Но преди всичко съм българофилка. Та затова ми се иска най-после Националният исторически музей да се върне в центъра на София и по-точно - в сградата на ЦУМ, каквато идея обсъждаше едно предишно правителство.
Ето по-конкретно защо ми се иска това.
Когато Националният исторически музей се намираше в сградата на Съдебната палата, отидох да го разгледам и стоях вътре доста много. След време отидохме двамата със сина ми да видим една гостуваща изложба - "Владетелят на Сипан". Разгледахме и останалата част от музея. Няколко дни след това синът ми отиде пак - завел свой приятел и двамата отново подробно разгледали експозицията. Досещате ли се за тънкия ми намек? Да си го кажа и направо - колкото по-достъпни са културните средища, толкова по-голяма е възможността да възпитаваш култура у децата си. И те на свой ред да разпространяват новополученото знание сред приятелите си. Така се отварят очите. Духовните.
Сега как се ходи до музея? Имаше маршрутка номер 21 и тя спираше там, но отдавна закриха тази линия. Чудя се как ли ще стигне до музея някой любопитен към културата ни чужденец. Вероятно с такси, за друг вариант не се сещам. Хайде, чужденецът като е тръгнал да пътува, ще има пари за разходки с такси из екзотичната дестинация. А ние, българите?
Онези, които имаме желание да посещаваме културни институции, обикновено нямаме възможност да отиваме до тях с частен превоз, каквото е таксито. А онези, които имат възможност да се возят с частен превоз, обикновено имат желанието да посещават халтурни институции.
Има ли българофили в суверенната държава България, питам аз. Има ли ги сред управляващите, от която и партия да са те? Не е ли вече крайно - ама крайно! - време правителствата да работят с оглед хоризонти, по-далечни от мандата им? Ние, които ги избираме, не искаме да ставаме Швейцария на Балканите. Напълно достатъчно би било да сме България, каквато сме били и каквато пак можем да бъдем. Не искаме да се превръщаме в слугинска нация, а да бъдем страна на работещи хора с идеи и перспективи.
Финландия, почти цялата скована от перманентен студ и лед, е една от най-успяващите държави в света не за друго, ами защото е наясно, че именно образованият и културен народ постига успехите във всички сфери на живота. А ако българските управници имат нужда от невежо стадо, за да го дерат до кръв, мандатите им все повече ще се скъсяват независимо от техните щения.



Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: armorica
Категория: Други
Прочетен: 898890
Постинги: 250
Коментари: 351
Гласове: 833
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930