Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.11.2011 20:32 - Поносимата лекота на свободата
Автор: armorica Категория: Други   
Прочетен: 1933 Коментари: 4 Гласове:
5



Загубих работата си. Но спечелих. Важни неща. На първо място - спечелих свободата си. А тя почти никак не тежи. Колкото една трудова книжка и една "заповед за прекратяване на трудовия договор". Всичко това е не повече от пет грама. Не повече от сребърния пръстен, който колегите ми подариха за рождения ми ден преди две години. Пръстенът е на ръката ми. Свободата - в духа ми. Спечелих и още нещо. Значимо за мене толкова, колкото и свободата, че вече не завися от една "workers unfriendly" фирма. Спечелих признание от хора, за които не съм очаквала да бъда нещо друго освен чисто и просто една колежка. Броени часове след като научих, че съм "отпратена на вечен покой", влязох в профила си във "Фейсбук". Първото, което видях там, бяха две изненадващи покани за приятелство. Изненадващи, защото идваха от две бивши колежки, самите те също "отпратени". Едната е момиче, доста по-малко от децата ми, с което бяхме работили заедно едва 7-8 месеца. Момиче, на което се бях даже поскарала един път във връзка с изпълнението на работните задачи. Приех двете покани. Не само защото и трите вече бяхме в кюпа "отпратени". Но и защото видях в тези покани нещо повече от желание за споделяне в мрежата. В следващите дни заваляха нови покани за приятелство от други бивши колеги - някои прясно уволнени като мене, други пък неотдавна напуснали. И всички - на годините на децата ми. Приех всички покани. На стената ми изскачаха предложения за нови приятелства с бивши колеги, маркирани с "(еди-колко си на брой) общи приятели". И аз изпратих покани до тези колеги. И те връстници на децата ми. Много добре съзнавам, че приятелството във виртуала не е като в реала. Знам, че много хора набират фейсбукови приятели на принципа "а, този го познавам, дай да му пратя покана". Но дори ако тези мои колеги са се ръководили от този принцип, когато са решили да ме поканят за виртуална приятелка, техните покани ми показват нещо важно. Видях, че в очите на моите млади колеги аз съм поне на едно ниво над любезно-индиферентното определение "бивша колежка". За тях - поне така ми се струва - аз съм човек, към когото може би изпитват някакъв вид уважение и когото може би свързват с добри спомени от съвместната ни работа. Благодаря ви, дечица!



Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

1. virtu - Успех , момиче !
03.11.2011 22:38
Дано скоро си намериш работа !
Желая от все сърце да имаш здраве и късмет !
цитирай
2. armorica - :)
04.11.2011 21:08
Благодаря!
цитирай
3. zadoma - Много е мъчно. Предложения за ви...
17.11.2011 16:35
Много е мъчно.
Предложения за виртуални приялства има, но предложения за работа липсват.
Вглеждаш се в другите на работните им места и виждаш, че ти това го можеш по-добре, че знаеш и още неща, че си повече от тях.
Но ти нямаш работа, ходиш да пръскаш CV като позиви, да се молиш...
Надеждата умирала последна, даже въобще не умирала...
цитирай
4. armorica - Много е мъчно. Предложения за ви...
17.11.2011 19:42
zadoma написа:
Много е мъчно.
Предложения за виртуални приялства има, но предложения за работа липсват.
Вглеждаш се в другите на работните им места и виждаш, че ти това го можеш по-добре, че знаеш и още неща, че си повече от тях.
Но ти нямаш работа, ходиш да пръскаш CV като позиви, да се молиш...
Надеждата умирала последна, даже въобще не умирала...

Наистина у мене надеждата умира последна и не знам откъде идва този мой оптимизъм, Явно ми е вграден.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: armorica
Категория: Други
Прочетен: 898368
Постинги: 250
Коментари: 351
Гласове: 833
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930