Пак се сещам за баналната мъдрост, че многото рязане изтъпява остротата на ножа. Кажи-речи всичко материално, рекламирано в медиите, се закачва на кукичката "секс".
Дойде редът и на нематериалните блага. Те също под път и над път се обявяват за секси. Последният пример е учителската професия. Било секси да си учител, било модерно и не знам още какво - само и само някой студент да се върже да кандидатства за учителска специалност.
Щеше да бъде модерна и секси тази професия, ако осигуряваше престиж в очите на учениците, на родителите им и изобщо в обществото. И ако вървеше в комбинация с адекватна заплата. Защото, щом ти плащат малко, значи трудът ти не е от значение, обществото прекрасно може и без тебе и твоята професия.
Учителите създават качеството на населението в утрешна България. Но никой специалист, държан в нарочна оскъдица, няма авторитет. Затова, колкото и добре да преподава даскалът, ученикът не го бръсне за слива. И от знанията на учителя няма полза, щом ученикът не иска да ги усвои.
Да, сексът като рекламен трик продава. Но само ако играе в комбина с парите.
Авторитета или липсата на такъв. И за от...
Основният принцип на логическото аргумен...
Старите римляни не случайно са казали "Учим не за училището, а за живота" (няма да го пиша на латински). Поне за мене това е вярно до голяма степен. Като се замисля, виждам колко много дребни неща, които ми улесняват живота, съм научила именно в училище. И колко много от нещата, които знам от училище, ми помагат да върша работата, с която си изкарвам издръжката. Но това вероятно е моя лична черта - да запомням неща, които са ми интересни.