Мразя лекарствата. Естествено, ако ме заболи глава от рязка промяна в атмосферното налягане и не ми мине след два часа сън, няма значение кое време на деня е, с отвращение ще глътна нещо бяло, обло и противно горчиво. Обаче как да бъдат сигурни лекарствоманите, че някой илач, който се рекламира по всичките ни телевизии, е подходящ тъкмо за техните болежки?
Питам си го тоя въпрос, понеже след първите едно-две изречения в рекламите, когато се скрият бившите измъчени (а после предоволни) физиономии на "излекувалите се", гласът зад кадър - дотогава говорил с нормална скорост - започва като картечница да изрежда уникалните качества на лекарството, завършвайки с неизменното "Преди употреба прочетете листовката".
Започвам да подозирам, че са записали Тити Папазов, с леки промени в гласа за всяко отделно лекарство, за да не се предизвикват подозрения. Даже са го научили да говори румънски, понеже на канал "Холмарк" не му се занимава да диференцира балканския си пазар. Понякога дори му преправят гласа на женски, за още по-голяма дегизировка.
Та ако някой не ми е разбрал питането - от чий зор е това бързо говорене? Кой ще разбере какво му предлагаш, ако му го изстреляш с темпо двеста думи в минута?
Към клетките в организма и тялото
Изложение на стоте болести---чети и най...
07.10.2010 20:11
спестяване на рекламно време....
Михаил
Лично аз съм свикнала с бързоговорещи хора, децата ми спадат към тях, но когато разговарям с такъв човек, ако не съм го разбрала, мога да го помоля да повтори думите си. А при рекламите такова повторение не е възможно. Ако човек на 70-80 години се заинтересува от дадено лекарство, но не може да схване точно какво лекува то, ще получи непълна информация от тази реклама, а все пак не това е целта на която и да било реклама - да каже А, но да не стигне до Б.
Трябва да бъде ясно едно - възрастните хора по-бавно възприемат чутото. Не става въпрос за оглушаване, а за това, че с възрастта мозъкът започва по-бавно да обработва получената от сетивата информация. А повечето потребители на лекарства са именно възрастни хора.
При рекламите на лекарства е важно не това, те да изтекат максимално бързо, че има и други на опашката в рекламното време. Важното е те максимално бързо да спечелят повече потенциални потребители. Това обаче не се постига с подобие на "бял шум" (техническото название на пращенето, когато, настройвайки каналите на кабелната телевизия, попаднем на честота, където в момента не излъчва никой канал). Продукт не се избира с шамански похвати, с думкане на тамтами и омайване на слуха със звукова атака.
Впрочем, защо в рекламите на други продукти я няма тази умопомрачителна скорост на гласа зад кадър?
Съвет от мене към копирайтърите - опитвайте се да се вмествате така, както се вместват коментиращите в ограничения брой знаци в тукашните коментари.
Е,то, че аз се вместих, даже местенце остана. Вие също можете.
09.10.2010 01:21
А инак разбира се , че е по-добре вместо Тити Папазов да изберат за говорител Володя Стоянов но тогава между рекламите ще съумеят ли телевизиите да вмъкнат и нещо друго! Пък и пенсионерите, както често ходят до тоалетна пак няма да могат всичко да чуят. И пак до Митко Цонев опираме – дялан камък.