Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.08.2010 14:09 - Де го чукаш, де се пука
Автор: armorica Категория: Други   
Прочетен: 2274 Коментари: 6 Гласове:
6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Когато видя нещо грешно написано или употребен неправилно израз, или сбъркано име, на което знам точната форма, често пъти не мога да се сдържа и внасям корекция. По този начин искам да помогна на човека (не да му натривам носа). Това ми е професията, в края на краищата. И го правя деликатно. Едни разбират защо съм го направила и са благодарни. Не е възможно човек да знае всичко и да разбира от всичко, дори когато става дума за родния му език. Други го схващат като заяждане. Но реакцията си зависи от човека.

Така става и сега в блога. Затова искам да разкажа какво ми се случи преди години - много прилича на една скорошна ситуация с моя поправка.

Бях на плажа и влязох във водата. Близо до мене плуваше едно момче, може би десетинагодишно. Така плуваше, че пръски хвърчаха поне на два метра от него.

Аз мразя да ме пръскат. В този момент на това място в морето бяха влезли доста много хора. Някои от тях сигурно също като мене не са искали да бъдат опръскани. Обикновено съм търпелива, но тогава ми кипна. И се обърнах към мъжа, който беше с момченцето (от външността му ми се стори, че трябва да е дядото на детето). Казах му буквално следното "Моля ви, кажете на детето да не пръска така, наоколо има и други хора освен вас".

Каква беше реакцията на този човек? Няма да познаете. Опули ми се и ми изсъска: "А ти па си много грозна".

Едва се сдържах да не се разхиля на глас. Отговорих му : "За възпитание говорим, господине, не за красота."

И до днес, когато си спомня за тази случка, ми е смешно. Много добре знам какво представлявам на външен вид, изявления като описаното никак не ме стряскат. Обаче ако бях някаква супермацка? Онзи вероятно щеше да почне да се гъне и да се вие, даже можеше от старание и вода да нагълта. От оная, която пръскаше наоколо внучето му.

Възможен коментар - "ами като не искаш да те пръскат, иди да се топиш на друго място".

Тоест, да капитулирам пред проявата на простотия. Никога.




Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

1. flycatblu - Не знам дали хората забелязват, ама ...
25.08.2010 14:37
Не знам дали хората забелязват, ама такава тъпотия и простотия се шири, че нямам думи и няма оправяне с нея...няма...Вариантите са твърде малко, а простите твърде много...
цитирай
2. makont - И аз нямам думи,
25.08.2010 14:43
когато се изправя срещу подобна простотия, като че ли единствената ми реакция е да отмина и да замълча. Каквото и да се каже, няма да го разберат. Хубав ден!
цитирай
3. armorica - Благодаря за разбирането
25.08.2010 14:47
Впрочем, повечето от онези, които се перчат с простотията си, са мъже. За съжаление. А за радост - много от онези, които разбират кога искаш да им помогнеш с поправката си, са мъже. За радост.
цитирай
4. thefaceoftheshadow - И аз ти благодаря!
25.08.2010 22:50
Ти ме поправи, когато бях сбъркал името на един актъор! Благодарен съм ти наистина. Но не трябва да забравяш да изказваш и нещата, които са ти харесали, за да не губи човекът, на когото помогаш желание да продължи да пише. Поздрави и продължавай все така!
цитирай
5. injir - И аз не искам, , да натривам носа, , , ...
26.08.2010 03:55
И аз не искам ,, да натривам носа,, , най-малкото - да обидя някого - но може би така се разбира, а? Не е добре, когато не ме разбират. Търся вината у себе си. Аз съм виновна.
цитирай
6. armorica - thefaceoftheshadow - полезно напомняне
26.08.2010 15:06
"Не трябва да забравяш да изказваш и нещата, които са ти харесали". Ще се постарая да не го забравям.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: armorica
Категория: Други
Прочетен: 898928
Постинги: 250
Коментари: 351
Гласове: 833
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930